Mi lesz az irodai számítógépekkel a karantén idején?

Mára már szinte mindenki hozzászokott az új munkakörülményekhez, és napról napra egyre könnyebben tudja a korábban az irodában megvalósított munkát otthon végezni.

Virtuális meetingek és bejelentkezések teszik lehetővé az ügymenetek alakulását és a korábbi hatékony munkavégzést.

Viszont, ahogy haladunk egyre közelebb a pandémia vége felé, úgy felejtődnek/felejtődhetnek el egyre inkább az irodában „hagyott”, ott felejtett számítógépek, asztali gépek, nyomtatók és egyebek. Bár tudjuk mi is, hogy most a prioritási sorrend másként alakul: a legfontosabb még most is a távmunka kialakítása, de nem szabad megeledkezni az irodai gépekről, az irodai működést biztosító rendszerről sem.

Mondhatjuk röviden, hogy nem mindegy, hogy mi vár ránk az irodában ismét: új nehézségekkel kell megkűzdeni az irodában, az irodai gépeken vagy pedig minden folytatódhat ott, ahol az előző nap az otthoni kihelyezett munkaállomáson abbamaradt.

Azoknál a cégeknél, ahol van rendszergazda, ott valószínűsítjük, hogy minden rendben van tartva, a szükséges frissítések, archiválások, telepítések folyamatosak. De mi van azokkal a cégekkel, ahol éppen nincsen olyan szakértő kolléga, aki ezt meg tudja valósítani rendszeres irodai látogatással. Tudjuk, hogy a jelenlegi helyzetben a költségcsökkentés a legfontosabb szempont a legtöbb kis- és középvállalkozsá esetében, de tudvalevő, hogy a visszaállásban nem az fog nyerni, aki most spórolni akar mindenen, hanem az, akinek a rendszere mindenre fel van készülve. Ez alatt értjük azt, hogy a rendszerek biztonságos és hatékony működését olyankor is ellenőrízni kell szakértő által, ha tartósan senki nem tartózkodik az irodában.

Csak gondoljunk bele: a legtöbb irodai dolgozó távoli eléréssel vagy felhő alapon dolgozik, de az irodai szervereket, adatokat, információkat használja. Bár nem akarunk rosszat feltételezni, de az irodai hálózatokhoz most sokkal többen férnek hozzá kívülről, és ez melegágya lehet a jogosulatlan behatolási kísérleteknek, ezért fontos, hogy megerősítsük a rendszer tűzfalát. Főleg azért is, mert ebben az időszakban olyan támadások is érhetik a rendszert, melyek alattomosak, és  nem lehet őket azonnal észrevenni, csak később, amikor már nagyon nagy a baj.

De menjünk csak tovább: mi a helyzet az irodai gépek operációs rendszerével? Tény, hogy ezeknek sem tesz jót, ha nincsenek használatban, ha sokáig nem kapcsolják be őket. A legtöbb irodai gép Windows operációs rendszert használ, és ezek, ha tartósan ki vannak kapcsolva, akkor nem kapják meg a szükséges frissítéseket, és ez a későbbiekben elakadást okozhat. De ez érvényes minden egyéb rendszerre is.

Látható tehát, hogy a folyamatos karbantartás kiemelten fontos minden cég életében. Sőt, most – mondhatjuk – tökéletes az alkalom arra, hogy az üres irodában a szükséges fejlesztéseket, esetleges újra installálásokat, bővítéseket, átszervezéseket, mentéseket, és akár archiválásokat is elvégezzük!

Csak új nézőpontból kell nézni a mostani helyzetet, és máris egészen más lehetőségek nyílnak meg!




Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .