Mi lesz ezután? Informatika és a karantén utáni helyzet…

Ahogy elmúlik a vészhelyzet az egész országban, és ahogy újra nyitnak a munkahelyek, az üzletek, az éttermek, úgy igyekszik visszarázódni mindenki a korábban megszokott menetrendbe, vagy legalábbis abba a menetrendbe, amit nélkülöznie kellett most hónapokig. Ezzel nincs is baj, hiszen az ember alapvető tulajdonsága, hogy ragaszkodik a megszokotthoz, a jól beválthoz. Azzal viszont már van, ha az eddig zárt irodában levő alvó, pihenő gépeinktől, informatikai eszközeinktől elvárjuk, hogy ugyanúgy működjenek, mint a karantén előtt, vagy az otthoni gépeinket immáron az irodai, benti rendszereinkkel együtt használjuk.

Nagyjából látszódott az utóbbi 2,5 hónap alatt, hogy mit és hogyan lehet megoldani az irodán kívül, de azért mindannyian tudjuk, hogy vannak olyan eszközök, olyan munkaterületek, melyeket irodában, vagyis megfelelő környezetben végezhetőek el megfelelően.

Mi lesz ezek után, mit és hogyan csinálunk?

Informatikai szemmel nézve javasoljuk, hogy az újonnan kialakított szokásokat a továbbiakban professzionális szintre emeljük. Ami eddig kényszermegoldásnak tűnt, az hosszú távon befektetésnek minősülhet, és a vállalkozás javára szolgálhat, legyen szó online meetingek megtartását lehetővé tevő szoftverek alkalmazása, felhő alapú szolgáltatások használata, távoli munkavégzést lehetővé tevő szoftverek használata.

Ami nagyon fontos jelenleg, hogy cége, vállalata kialakítson magának – ha még nem tette meg – megoldásokat távmunkára. És ez nem csak a dolgozóinak lesz jó, hanem hosszú távon a lehetséges üzleti partnerek szemében is további bizalmat épít.

Javaslataink az alábbiak:

1. biztonsági átnézés: mindenképpen nézessük meg informatikussal az informatikai rendszerünket, mert a különböző helyekről, távolról történt hozzáférések akarva akaratlanul vírustámadások melegágyai lehetnek. Ráadásul ezek a vírusok ma má nagyon okosak, és fontos, hivatalos programok mögé bújva, vagy annak álcázva rejtőzködnek mindaddig, amíg támadást nem indítanak.

2. szükséges frissítések: ha eddig nem tettük meg, akkor szükséges a rendszergazda által elvégzendő frissítések, telepítések rendszer szintű elvégzése. Ezek azok a feladatok, melyeket ne adjunk ki olyanoknak, akik nem értenek megfelelő módon az informatikai rendszerekhez, hiszen lehet, hogy nagyobb bajt okoz a nem megfelelő frissítés, telepítés, mintha szakértő végzi el.

3. felhő lalapú megoldások: saját vagy bérelt felhő alapú megoldás kialakítása hosszú távon, melyekkel a dolgozói bárhonnan el tudják érni a legfontosabb dokumentációkat, információkat. Hiszen szükségszerű előre tervezni, előre gondolkodni és készülni olyan esetekre, amikor

4. online szoftverek: érdemes hosszú távon online meetingek, munkamegosztó szoftverek beszerzését elindítani, hiszen ez nem csak a dolgozók érdekeit szolgálják, de rugalmasságot mutatnak az ügyfelek számára is: az ön cége így kényelmes és mégis hatékony megoldást tud nyújtani nekik: nem lesznek dugó miatt lemondott megbeszélések, nem lesz késés, csak fókuszált munkavégzés.

Összességében fontosnak tartjuk, hogy hosszú távon rendezkedjünk be olyan  informatikai rendszerekre, melyek lehetővé teszik az olyan esetek kezelését, mint amilyenen az utóbbi hónapokban mentünk keresztül. Nem érdemes elfelejteni a mostani tudásunkat, fontos, hogy az előnyünkre használjuk, és az informatikai rendszereinket készítsük fel az ilyen esetekre. 




Vélemény, hozzászólás?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .